יום רביעי, 1 באוקטובר 2008

טיפים לקופירייטינג - B2B


קופירייטנג ל
B2B
הוא עניין קשה לכשלעצמו. ולכן גם להתמודד בצורה מקבילה עם ביטויים מכניים ומסובכים
וגם לשבח ולהלל אותם בצורה משכנעת זה עוד יותר קשה.

1. שים לב לשפה
שים לב לשפה הכללית שאתה משתמש בה.
ברוב המקרים- הגולשים שמחפשים ביטויים רלוונטיים ישתמשו בביטויים כללים ולא בשמות או סמלים מסחריים.
בעלות על שמות מסחריים יביאו את הגולשים מהר מאוד למוצר שהם מחפשים ולכן מומלץ להשתמש בהם כמה פעמים בטקסט אבל לא יותר מדי.

2. שמור על מיקוד
מנועי חיפוש נוטים לזהות את הנושא של העמוד. אל תנסה לבלבל אותם עם הכנסת ביטויים אחרים ושונים. התמקד בביטויים שנקבעו מראש לאסטרטגיית הקידום.
אם יש לך כמה נושאים- עדיף שתחלק אותם לכמה דפים.
אל תנסה להכניס לעמוד אחד מספר רב של נושאים שונים.

3. זכור את ה"זנב הארוך"
לפני שאתה מתחיל לכתוב על הנושא שלפניך - כדאי שתתיחס לביטויי ה"זנב הארוך" שהגולשים שלך עלולים לחפש.
מומלץ להכניס לחברה לשילוח בינלאומי ביטויים נוספים כגון: "הובלת משלוחים", "אחסנה לטווח ארוך" ו"קרטונים לאריזה".

דוגמה נוספת: אם אתה מכין קופירייטינג ל"קוסמטיקאית בחיפה" מומלץ להכניס גם "טיפולי פנים", "הסרת שיער בלייזר" ו"טיפולי אנטי אייג'ינג".

4. שים לב לסדר הביטויים
במקרים מסויימים סדר המילים או מיקמם לא משנה עבור קמפיין ממומן.
בתחום הקידום אתרים במנועי חיפוש - זה שונה. וזה נושא סופר חשוב.
לדוגמה: אם הביטוי
"Jerusalem taxi driver"
נפוץ יותר מהביטוי:
"Taxi driver in Jerusalem"
אז צריך להשתמש בו בצורה שכיחה יותר.

5. שימוש בצורת רבים ויחיד
צריך לשים לב לצורת היחיד או הרבים של ביטויי החיפוש:
אם תחפשו "מקצוען קידום אתרים" או "מקצועני קידום אתרים" תראו שיש שהבדל משמעותי בין התוצאות.
אפילו יש הבדל בין 3 התוצאות הראשונות.

6. להאריך זה טוב.
מאמרים ארוכים יעזרו לך להסביר בצורה טובה יותר את הנושא/תחום הקשה שעליך להציג לקורא, ולבדל את השירות/המוצר שעליו אתה כותב, מהמתחרים.
מאמרים ארוכים גם טובים למנועי חיפוש.
זה מאפשר להם לבדוק טווב יותר את המיקוד של הנושא ולראות עד כמה התוכן של העמוד עמוק.

יש להקפיד על חלוקה לקטעי טקסט שממותגים על ידי כותרות מתאימות. מומלץ גם להשתמש
בכותרות ב
h1, h2, h3
ולסגנן אותם בעזרת
CSS

אין תגובות: