יום רביעי, 25 בינואר 2012

הרשמה לפורטלים מקצועיים. האם זה מקדם את האתר שלי?

לא מעט מלקוחותי פונים ושואלים אותי אם כדאי להם להצטרך לפורטלים שעוסקים בתחום שבו הם פועלים.
התשובה מורכבת מכמה אספקטים:

בבדיקות שאני עושה מפעם לפעם לאחר שלקוחות שואלים אותי את אותן השאלות - בהבדלי תעשייה (כל אחד מתעניין בתעשייה בה הוא פועל) אני נתקל בדרך כלל באותן התוצאות:


1. הפורטלים הללו חזקים מאוד בכל מה שקשור לביטויים כללים.
לדוגמה:
אם תחפשו "עו"ד", "עורך דין", "משרד עורכי דין", תקבלו רשימה גדולה ומתארכת של פורטלים שהולכים ומציפים את הרשת.

על פניו זה נראה מצויין- מי שיופיע בהם - יחשף לגולשים רלוונטים ועל פניו זה נשמע מעולה.
אלא מה?
כשנכנסים לביטויים ספציפיים וממוקדים - אותם פורטלים כבר פחות נחשפים בעמודים הראשונים.
וזה נובע מהסיבה שאותם פורטלים מתמקדים בקידום ביטויים מאוד מרכזיים - וביטויים אחרים הם משמיטים - בעיקר בגלל שמדובר בהרבה מאוד ביטויים באופן כללי (ואף טבעי) שהם יציגו את היכולות שלהם בביטויים הכבדים.
אלא מה?
אף אחד לא מחפש "עו"ד".
זה מהסיבה שיש היום בישראל יותר מ55000 עורכי דין...
כולם מכירים "מישהו שמכיר מישהו" ו"מומחה בתחום שיכול לעזור"...

ככה שהחיפוש די מיותר במיוחד בתחומים מהסוג של עורכי דין.
אלא מה?
זה לא כל הסיפור.
אותם פוטלים רוצים להגיע לכמה שיותר עורכי דין כדי למקסם את היכולות שלהם.
איך עושים את זה?
נותנים לכולם להכנס במחיר סימלי (שלפחות בעיניהם זה נראה סימלי), ואחרי שיש להם רשימה ענקית של עורכי דין בכל עמוד, הם מתחילים עם ההמלצות המפתות והיקרות באמת שלהם.
למה הכוונה?
אם ברשימה יש 100 עורכי דין, הסיכוי שהעו"ד שנמצא במיקום 33 יחשף - עלוב.
למה? 
כי מי יחפש בדירוג כל כך נמוך?
ולכן ל10 התוצאות הראשונות הם יציעו לשלם הרבה יותר.
כמה הרבה יותר? זה מתחיל מפי 15 מהתשלום הראשוני.

צריך להגיד בצורה ישרה שמי שנמצא במיקום הגבוה של העמוד - כן נחשף לגולשים רבים. (בהנחה שאותו פורטל ממוקם גבוה בביטויים רלוונטיים).
רק שפה בא לידי ביטוי המרכיב השני שמנוטרל בכל הקונספט הזה של פרסום בפורטלים מקצועיים והוא:
ה ב י ד ו ל.
מה היתרון שלך כשאתה מופיע עם עוד 3989 עו"ד אחרים באותו עמוד?
אין לך שום דבר שיכול להביא לך עבודה מאותם פורטלים.
איך אני יודע?
אני אגיד לכם בצורה פשוטה - נסו לעשות פיילוט- ניסוי לטווח קצר של חודש.
בקשו לנסות את העניין הזה- שלמו כמה שצריך כדי להיות בראש הרשימה ואז בדקו כמה הגיעו לכם לאתר מהפורטל הזה.
אני חייב לעצור ולהגיד שבעניין הזה יש כמה חסרונות:
קניבליזציה (אחד אוכל את השני, אם תעלו את המחיר, בשבוע הבא יבוא מישהו אחר ויאכל אתכם ויוריד אתכם בדירוג).
החסרון השני הוא שאם תחליטו שתרצו להיות במיקום גבוה - אתם בעצם מעלים את המחיר לעצמכם.

2. יתרונות לגבי קידום אתר פרטי שלכם
חלק מבוני הפורטלים הללו לא מכניסים קישורים ישירים אלא קישורים בפורמט שלא בדיוק מחזק את אתר הלקוח.
זה נובע מסיבות הגיוניות של חיזוק האתר שלך - עלול להחליש את האתר שלהם- וכל עבודתם תרד לטמיון.
לעניין הזה יש כמה משמעויות: אם אני משלם על הרישום למה לא לקבל חיזוק לאתר?
והקישור עצמו עם הוא מופיע עם כתובת האתר- לא ממש מחזק את האתר שלי- אז מה יוצא לי מזה?
האמת? בסיכומו של דבר- באמת לא הרבה...
ולכן בשיקול של קניית מיקום בפורטל מתמחה- אין הרבה בשורות במונחים של קידום אתרים.

לסיכום:
הבעיה המרכזית ברישום לפורטלים מהסוג הזה הם חוסר הבידול שלכם מול מאות ואלפי נותני שירותים דומים שמתחרים איתכם על אותם גולשים.
הבעיה הקטנה יותר היא העלות הלא מבוטלת של הרישומים הללו - שמתחדשת לרוב בכל שנה מחדש.
והבעיה הקטנה ביותר (אבל בכל זאת חשוב לציין אותה,) היא שבמונחי קידום אתרים- הפורטלים הללו כמעט חסרי משמעות.





אין תגובות: