יום רביעי, 25 ביולי 2012

הצרות של פייסבוק - והשינויים שעומדים לבוא


ממש לפני ההנפקה של פייסבוק- פרסם WordStream ספק של תוכנות פרסום דו"ח  השוואתי בין המודעות של גוגל ופייסבוק.
בשורה התחתונה? גוגל מנצחים.
הנצחון הוא בשני תחומים:
האפשרות למיקוד מודעות,  והפורמטים של המודעות.
כאמור- גוגל מנצחים ובגדול.

פייסבוק, עד עכשיו כפלטפורמת פרסום ברשת חברתית, לא הצליחו למקסם את הפוטנציאל המסחרי ביחס לגודל המתרחב שלהם כמרכיב משמעותי בתוצאות הפרסום שהם מציעים ללקוחותיהם.
וזה למרות שמארק צוקרברג כמנכ"ל של פייסבוק, מאוד דוחף לכיוון הזה, כיון שזה המקור לרווח האולטימטיבי שלהם.
וגרוע מזה- כל זה מתנהל לאחר ההנפקה- כשמציאת והרחבת אפיקי הכנסות- אמורים להיות הדבר היחידי שמוביל את ההנהלה הבכירה של פייסבוק...
וצריך להגיד ביושר- גם לפני וגם אחרי- מציאת מקורות הכנסה- היתה עניין מרכזי אצל צוקרברג וההנהלה שלו.
ולכן דווקא מקורות הכנסה ממכשירים סלולריים דווקא היו יותר חשובים להם.

אחד השינויים החשובים והמשמעותיים שפייסבוק מציעה עכשיו למפרסמים היא רכישת פרסום רק לטלפונים חכמים.
לפני כן לא היה ניתן לקבוע איפה המודעות בתשלום יופיעו.אבל עכשיו - מודעות מוכוונות סלולרי הם אפשרות 1 מתוך 5 שפייסבוק מציעים.

אנחנו יודעים גם שפייסבוק עומדים לבצע שינוי בפורמט המודעות- כזה שיתן למפרסמים יכולת לכוון את המודעות על בסיס התנהגות הגולשים בעבר (Real-time ad bidding service).

המודל של פייסבוק מאוד פשוט:
גולש שימצא באתר כלשהוא (לא פייסבוק) - תשתל על אותו גולש קוקי'ס ובפעם הבאה שאותו גולש יכנס לפייסבוק- הוא יקבל הצעות שרלוונטיות לנושא של אותו אתר...
לדוגמה- נכנסתי לחנות של אפל ושהיתי הרבה זמן בעמוד של ipad3.
אפל מבחינתה רוצה לנסות למשוך אותי יותר ולכן בפעם הבאה שאכנס לפייסבוק שלי- אצפה במודעות מטעמה של אפל.
זה יכול להיות יותר מאוחר באותו יום או באותו שבוע.
זו דוגמה לצורך הפוסט - אבל זה הכיוון שאליו הולכים פייסבוק.

פייסבוק גם רוצים לכוון מטרות על פי שימוש באפליקציות בטלפונים חכמים.
אם תשתמש או תשחק באפליקציה מסויימת- לצורך ההדגמה- אנגרי בירדס- ותצא גירסה חדשה- תקבל מודעה על כך...

בנוסף פייסבוק מבצעים כל מיני ניסויים בהחלפת מודעות בעת שגולש משתהה בעמוד מסויים - זמן רב.

הבעיה היא שזה לא פותר את הבעיות העיקריות של פייסבוק - שסובלים מירידה מתחילת שנת 2011.

אין תגובות: