יום ראשון, 13 בינואר 2013

איך לעבור ראיון עבודה בחברת קידום אתרים בשנת 2013

מתכוון להתקדם בחברת בקידום אתרים שאתה עובד בה לחברה אחרת?
קח לך כמה דקות להתכונן לקראת משרת החלומות שלך.
להלן מספר מחשבות, המלצות ורעיונות שיעזרו לך לחצות את התהלך המורכב הזה בהצלחה.

ככל שתעשית השיווק מתקדמת, מקדמי אתרים צריכים להתכונן לראיונות עבודה מורכבים יותר.
לאחרונה עלו שאלות לגבי שאלות קשות שנשאלו מועמדים בראיונות עבודה - שאלות שבאמת קשה לענות עליהם.
החלק הקשה ביותר היה להתמודד עם שאלות מול אנשים שלא חיים את התחום, ולא "נושמים" את האופטימיזציה על בסיס יומיומי.
בחלק מהמקרים הם נתבקשו לחשוף אפילו את הנוסחאות שלהם והמינונים של עבודתם בכל הקשור לשיפור בתוצאות החיפוש, ההבנה שלהם את האלגוריתם של גוגל, והבדלים בעבודה שלהם על בינג ויאהו.(כדוגמה).

אם התמזל מזלכם ותרואיינו על ידי איש מקצוע-להלן סקירה קצרה של מה אתם צריכים לדעת ועל מה אתם צריכים לדבר בתחום קידום האתרים בשנת 2013.

קודם כל - הדברים הכללים
כמו בכל מקום עבודה אחר- צריכה להיות לכם ברורה הגדרת התפקיד/משרה.
קראו את הדרישות של המעסיק ובדקו מה הוא מחפש.
תנועת גולשים? דירוג בתוצאות חיפוש? ניהול קמפיינים ממומנים או ניהול לידים? יצירת תוכן ווירלי? שילוב של כמה מהם?
אחרי שאתם סגורים על מהם דרישות המעסיק בדיוק רב, צריך להתאים את קורות החיים שלכם - ואם אתם מצרפים מכתב נלווה- זה הזמן להתאים אותו לנסיבות המשתנות של כל משרה ומשרה.

בנוסף:
-אל תשכחו להיות ידידותיים למשתמשים בכל הקשור להעברת קו"ח שלכם למנהל כ"א בחברה.
-בדקו מספר פעמים את הדקדוק והניסוח במסמכים שאתם שולחים.
-ודאו שהפרופיל האינטרנטי שלכם נראה גם הוא מקצועי, עברו על הפוסטים שהעליתם, הפרופיל שלכם בפייסבוק, ואפילו התעקבו על התמונות - כל מה שקשור לשמכם אונליין.



ועכשיו לנסיון המקצועי שלכם בקידום אתרים
הנסיון המקצועי שלכם בקידום אתרים הוא כנראה האלמנט החשוב ביותר למעסיק הפוטנציאלי שלכם.
ודאו שהתיאור שלכם את עצמכם ומגוון העבודות שעבדתם בהם יראו מתאימים ומשכנעים:
  • תארו את הפרוייקטים הקטנים ביותר והגדולים ביותר שהעסיקו אתכם.
    מה היה תרשים הזרימה של העובדה שלכם בכל מקום.
  • האם עבדתם בחו"ל או עם לקוחות בחו"ל?
    האם נקטתם בגישות אחרות כשמדובר בלקוחות קטנים או כאלה שדרשו קידום מקומי (לוקאלי)?
  • תארו את ההצלחות שלכם וגם את הכשלונות שלכם (או את אלו שהיו הכי קשים לכם), ותארו את המצבים הקשים עימם התמודדתם (ירידה בדירוג התוצאות, אתרים שהגיעו לארגז החול, תוכן כפול באתרי לקוחות וכדו') ומה הפתרונות שמצאתם כדי לפתור את העניין.
אפשר לקחת מחשב נייד ולהציג חלק מהעבודות שלכם- ולהציג תמונות מסכים מגוגל אנליטיקס או להציג רעיונות לשינויים באתרים של לקוחות.
חשוב להציג את הדוחות הללו - כשאתם מסתירים את שמות הלקוחות ולא מזהים אותם.
המצגת הזו יכולה ליצור רושם חזק על המעסיק הפוטנציאלי הרבה יותר מאשר לתת קישור לאתר או סתם שיחה בעל פה.

בניית קישוריות
הנה שאלה מכשילה לדוגמה:
מהם הטקטיקות לבניית קישורים טבעיים?
באוםן בסיסי אני מסכים שהרעיון של קישורים טבעיים הוא שהם קישורים שנבנים בצורה טבעית - ללא עזרה "מידידים"...
ולכן באופן עקרוני- אתה לא יכול לבנות קישורים טבעיים - הם נבנים מעצמם. זה בדיוק הרעיון שלהם...

הם נבנים אם אתה מייצר תוכן ויראלי איכותי. והם באים מאתרים ובלוגים של אחרים.
אוקי - אז איך אפשר לבנות קישוריות לאתר של לקוח? כאלה שנראים "טבעיים"?
אפשר לחזור לפוסטים שכתבתי בעבר על איך להשיג קישורים לאתר שלך, כמו זה למשל:
טכניקות לבניית קמפיין קישורים איכותים.

אני כמראיין הייתי שואל אותך לגבי עדכון פינגווין או "link disavow tool" והנסיון שיש לך עם זה.

כלים מקצועיים לקידום
מקדמי אתרים נוהגים לעבוד עם מגוון גדול ורחב של כלים כדי לאסוף יותר נתונים בפחות זמן, ולכן הייתי מציע לך להתכונן לשאלות על כלים ושירותים שאתה מעדיף באופן אישי.
הייתי מציין באופן כללי את :
1. הכלים שמנועי החיפוש עצמם מספקים: Google Analytics, Google Webmaster Tools, Google Adwords Keywords Tool, Bing Webmaster Tools
2. כלים לבדיקת מיקומים בתוצאות החיפוש: Rank Tracker
3. כלים בדיקת מתחרים SpyGlass
4. ניתוח חווית משתמש: ClickTale
5. כתיבת בלוגים אורחים: MyBlogGuest, HARO
6. בניית קמפיין ממומן: SEMrush

אל תתעלם מהפרטים הקטנים ביותר.
המעסיק הפוטנציאלי שלך יכול לשאול אותך שאלות מכשילות על ההבדלים בין
CPA, CPM, CPL, CPC ואתה אמור לדעת את כולם.
וכמובן שלא צריכה להיות לך בעיה להסביר מהם CMS, CSS,  XML
ואל תתפלא אם הלקוח ישאל אותך לגבי ביטויים קצת פחות שגורים בסגנון של
 KEI -Keyword Effectiveness Index
LPO -Landing page optimization
RTB -Real Time Bidding
אתה לא צריך להתרגש- רק לבוא מוכן לזה.
ואם אתה לא זוכר משהו - אל תתבייש "לחזור למקורות" ולקרוא על זה.

אתה יכול גם להכין כמה שאלות מתוחכמות/מתחכמות משל עצמך

הרבה מחפשי עבודה מוצאים את עצמם בסוף הראיון כשהם נושמים לרווחה, מותשים, ולכן שוכחים לשאול שאלות (אגב לגיטימיות לחלוטין), וזה חלק חשוב מאוד מהצד של העובד הפוטנציאלי עצמו.
הנה מספר שאלות שאפשר וחשוב לשאול בסוף הראיון:
1. איזה סוג עבודה אני אמור לעשות באופן כללי?
2. האם זו משרה חדשה או שזו הרחבה של משרה קיימת בשל עומס עבודה?
3. מהם הכלים המקצועיים שאתם משתמשים בהם?
4. מה גודל צוות העבודה?
5. על מה אעבוד קודם? מיהו הלקוח?
6. האם יש תקציב להשתלמויות או קורסים?

הצורה שבה תדבר במהלך הראיון יכולה לקבוע באם תנחת או תעוף ממשרת חלומותיך.
אז מה אפשר לעשות? אתה יכול להתכונן.
אם תעשה את זה נכון- הידע והנסיון כמו המקצוענות שלך- יוצגו לצד השני ויזכרו בסופו של יום- כשהוא בא לעשות חשבון סופי עם מי הוא רוצה לעבוד ועם מי לא.
בהצלחה.

אין תגובות: