יום חמישי, 10 בינואר 2013

מה המדריכים של גוגל לא מספרים לנו...

Google SEO guideשמוכר יותר כ Google Webmaster Guidelines לא באמת מספר לנו כלום על איך לעשות באמת אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).
במקום זה בוא מפרט בצורה לא חכמה במיוחד  שחשוב לכתוב תוכן נפלא.
שלא תבינו אותי לא נכון- המדריך של גוגל הוא חינוכי מאוד אבל לא אומר כלום על אופטימיזציה למנועי חיפוש.

תוכן איכותי - זה דבר חשוב בכל הקשור לקידום אתרים.וזה הדבר החשוב ביותר מבחינת העובדה שרוב האתרים לא עושים אותו.
אבל זה לא יעזור לשום אתר להגיע גבוה במיקומים כששאר האתרים מבצעים בפועל SEO.
אני מסכים עם העובדה שתוכן הוא דבר חשוב מאוד אבל צריך עוד דברים ואלמנטים באתר כדי שהוא יוכל להתחרות על מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.

אז מה עוד צריך לדעת וגוגל לא מספרים לנו?



בחר את מילות המפתח באתר שלך בחוכמה

הבחירות המוקדמות שאנו עושים בתחילת דרכו של האתר ישפיעו על מצבו במשך שנים לאחר מכן.
ולכן חשוב לבחור את מילות המפתח/ביטויי החיפוש ומילות הקידום בצורה אינטליגנטית וחכמה.
המדריך של גוגל כמעט ולא מתייחס לכך אבל הנה העקרונות הבסיסיים:

1. ביטויי חיפוש קצרים טובים הרבה יותר מהארוכים- כיון שהם יתאימו ליותר אפשרויות חיפוש.
2. אתרים קטנים צריכים להיזהר מלבחור ביטויים שאתרים כבדים וגדולים משמעותית מהם נלחמים עליהם כיון שהגודל בעניין הזה מאוד קובע (למרות שזה אפשרי).
3. מומלץ מאוד להשתמש בכלים למציאת ביטויי חיפוש חינמיים או בתשלום לפני שקובעים מהם ביטויי החיפוש.
חשוב מאוד לוודא שיש על הביטויים שנבחרו תנועת גולשים (טראפיק), ולנסות למצוא ביטויים שסובבים את אותם ביטויים.
4. לקחת בחשבון את ביטויי הזנב הארוך.לעיתים קרובות- דווקא הביטויים הללו יביאו לך יות תנועה בפחות מאמץ.

השג קישורים נכנסים לאתר שלך

המדריך של גוגל לא מציין את התבלין המקורי והחשוב של גוגל PageRank אבל אז הוא כן מתחשב ומציין את חשיבות הקישורים הנכנסים.
וקישורים טובים הם עדיין מרכיב חשוב בקידום אתר.
למעשה, קישורים הם הדבר השני בחשיבותו שתוכל לעשות לאתר שלך אחרי כתיבת תוכן איכותי.
יש הרבה מאוד אפשרויות והזדמנויות לקבל קישורים לגיטימיים מאלרים אחרים כגון: פוסטים אורחים בבלוגים של אחרים.

המדריך של גוגל, איך לא, מציין את הקישורים הלגיטימיים וכן גם אתה. כעקרון.
יש מקדמי אתרים שהולכים על הקן הדק שבין כובע שחור לבים כובע לבן.
אני מציע לך לנסות את הטכניקה הזו רק אם אתה מסוגל להרשות לעצמך להכנס לרשימה השחורה של האתרים של גוגל.
 אם לא- אז לא.

להלן 5 דרכים להשגת קישורים מאתרים אחרים

1. פוסט אורח בבלוג של מישהו אחר
כל אתר זקוק לתכנים. ולכן רוב בעלי האתרים ישמחו לקבל ממך תוכן בחינם.
אם האתר שלך מספיק וותיק - אתה תקבל גם פניות אוטומטיות- אל תזרוק אותם סתם- ברר מי מהם מסוגל לספק לך תכנים והשתמש בו לקידום האתרים שלך.
כשאתה כותב פוסט אורח בבלוג אחר- חשוב שהוא יהיה רלוונטי לקהל הקוראים של אותו בלוג- ויציג רעיון טוב וחדש  שיהיה רלווטי גם לנושא האתר שלך.

2. תוכן נושך
אין שום בעיה להכניס לפוסט תוכן שנוי במחלוקת או דיעה חולקת או להכניס מקור בעל ערך- כדי לגרום לאנשים להכניס קישור לאתר שלך.

3. קיים תחרויות
אנשים מאוד אוהבים דברים חינמיים, וירוצו לספר לחברים שלהם - כשהיום זה באמצעות לחיצה על קישורים.
את הפרסים ניתן לממן באמצעות ספונסרים שיקבלו חשיפה בשל הפרסים או לקנות אותם בעצמך - בהנחה שהם לא יקרים מדי.

4. החלפת קישורים
קישורים שתכניס לאחרים- שיקשרו בתמורה אליך.
דרך אחת לעשות זאת היא לשנות מאמר ישן עם פופולריות בינונית באתר שלך לקישור לאתר של מישהו אחר.
אם הוא לא מקשר חזרה אליך תוך חודש ימים, תוכל לשנות את המאמר שוב ולקשר אותו למישהו אחר.
מהרגע שקיבלת קישור- אל תמשיך לשנות את המאמר.
אתה לא רוצה לאכזב משיהו שהיה מספיק עאדיב לקשר אליך.

5. בקש עזרה מחברים
אם תגרום לקוראים של האתר שלך הנאה- הם ישמחו לסייע לך, ולכן תוכל לבקש מהם להכניס קישורים מהאתרים שלהם.
אלא שאתה צריך מאוד להזהר - מדובר בדרך כלל בקישורים ברמה נמוכה מאוד, ועוד משהו חשוב- אם תשתמש בטכניקה הזו יותר מדי פעמים - תאבד את החברים שלך בעניין הזה.

השתמש בתגיות ה Meta Tags

אתה בטח כב ריודע שיש תגיות מיוחדות שניתן להוסיף לחלק העליון של כל עמוד באתר שלך שיקראו על ידי מנועי החיפוש.
אלה שבונים את האינדקס של גוגל.
כיון שמהדריך של גוגל לא ממש טורח לדבר על זה- אני אעשה את זה.
התגית החשובה ביותר היא תגית הkeywords
לפני שגוגל נכנסו לעניינים - זו היתה התגית שכל מנועי החיפוש חיפשו קודם כל, כדי להבין על מה האתר שלך מדבר ובמה הוא עוסק.
הבעיה היתה שהרבה אנשים השתמשו בתגית הזו לדחוס ביטויים והפכו את התגית הזו לחסרת ערך.
כשגוגל הופיעו עם אלגוריתם ה PageRank שלהם, התגית הזו הפכה לחשובה פחות אפילו בהשוואה לקישורים נכנסים, ולכן הרבה מקדמים הפסיקו להתייחס לתגית הזו והתמקדו בתגית הTITLE.
אבל גוגל ושאר מנועי החיפוש מעולם לא הפסיקו להתייחס לתגית הזו.

מילוי כל תגיות המטא- מסייע למנועי החיפוש להבין על מה האתר ומה מטרותיו.

אמנם לגוגל יש עדיין מנגנון "אנטי דחיסת ביטויים", בנוי כחלק מהמערכת  ולכן אסור להכניס ביטויים שאינם רלוונטיים לאותו עמוד.
אבל אין שום סיבה לא להשתמש בפלגאין של מערכת ניהול התוכן של האתר שתבצע את העבודה הזו בצורה טובה

אל תתמקד על גוגל

הדבר שהמדריך של גוגל לעולם לא יגיד לך - וכנראה לא תשמע את זה בשום מקום במדריכים שלהם הוא שגוגל שולט בתחום החיפוש פחות ופחות משנה לשנה.
זה היה נכון ללפני שנתים שלוש, וזה עדיין נכון שגוגל כמנוע חיפוש מפנה לאתרים תנועת גולשים יותר מכל מנועי החיפוש גם יחד
אבל אם אתה לא רוצה לפספס תנועה של אלפי גולשים פוטנציאליים שיכולים להגיע לאתר שלך - אסור לך להתמקד בגוגל.

כשאתה בודק את הדירוג של האתר שלך - חשוב לבדוק גם איפה אתה עומד בבינג.
חשוב לקרוא גם את ההדרכה שנותנים מקורות אחרים - מעבר לגוגל.

בגלל השמירה על פטנטים - מנועי חיפוש עובדים בצורה שונה, הם לא מעתיקים מגוגל.

זה יכול לתת לך הזדמנות לבצע שינויים קטנים לעמודים שלך שיקדמו אותך במנועים אחרים אלטרנטיביים.

צריך גם לזכור שאסטרטגית רשתות חברתיות נותנת היום דחיפה משמעותית והופכת להיות אלמנט חשוב בקידום אתרים, שימוש רק באלמנטים של גוגל לקידום עלול לגרום לך הפסד תנועה ממנועי חיפוש אחרים.

ולסיכום:
אל תקרא רק את מה שיש לגוגל להגיד בעניין הקידום והאופטימיזציה של האתר שלך.

אין תגובות: