יום שבת, 23 בפברואר 2013

אתגרי המרה בקידום אתרים: כשכל עמוד באתר הוא בעצם עמוד נחיתה...

גולשים המחפשים שירות או מוצר ספציפי (Searchers) אינם לקוחות רגילים.
כתוצאה מכך המרת גולשים מחפשים ללקוחות בפועל דורשת צורת חשיבה שונה.


באופן כללי, אתרי אינטרנט מתוכננים בצורה סכמטית עם כמה דרכי פעולה וחשיבה.
לקוח א' מתחיל בעמוד השער, רוצה לקנות מוצר ב' וקליק... קליק... קליק... - והוא בדרך לרכישה.
הניווט הזה מניח שלאותו לקוח יש נקודת פתיחה ונקודת סיום, כשכל עמוד בדרך תורם את חלקו לחווית הקניה ולהגדלת האמון של הרוכש במוצר/שירות ולהבטחת הרכישה הסופית.
הגישה הזו מתאימה במיוחד לגולשים שנכנסים ישירות לאתר (direct traffic customers) - אלה שמקלידים את שם האתר בשורת הכתובת.



אפשרות אחרת יכולה להיות שהלקוח יגיע דרך ניוזלטר שנחשף אליו, מודעה, או קמפיין חיפוש בתשלום שבו הוא הגיע בצורה ברורה, והוא יודע לאן הוא מופנה: 
עמוד נחיתה שעוצב במיוחד לאותו שירות או מוצר שיענה על הדרישות שלו.

בחיפוש אורגני - אין אפשרות לקבוע בדיוק לאן ודרך איזה עמוד יגיע הלקוח הפוטנציאלי.
לפחות לחלקם של הגולשים זו תהיה חשיפה ראשונה של המוצר/שירות שלך או אפילו עם שם המותג שלך.
גולשים בחיפוש אורגני מגיעים מנקודת פתיחה שונה- הם יודעים מה הם רוצים ופונים למנוע החיפוש שימצא עבורם את המוצר/ שירות הזה.
אז הם "צוללים" לתוך עמוד כלשהו שמנוע החיפוש החליט עבורם שהוא הכי רלוונטי לשאילתה שלהם.
זה מחייב כל עמוד ועמוד אצלך באתר להיות עמוד נחיתה שיגרום וידחוף אותם לההפך ללקוחות בפועל.


לדוגמה:
לקוח שמחפש: "קידום אתרים באינטרנט" - אם הוא הגיע לקטגוריה הנכונה או לעמוד המדוייק- הסיכוי שהוא יקרא אותו ויתחיל לחפש מסביב בעמודים שמקושרים לאותו עמוד - גבוה.
כתוצאה מכך יש סיכוי גבוה שאם גם התוכן ימצא חן בעיניו והוא ירגיש שבעל האתר הוא באמת מקדם אתרים מצויין- הוא יפנה אליו.
מצד שני אם הוא יכנס לאתר ויפול לעמוד השאלות או תשובות או אפילו לעמוד המאמרים, במאמר שעוסק בהאקרים או במקדמים בכובעים שחורים- או שהוא ישתעמם כי זה לא באמת מעניין אותו איך מקדמים את האתר או גרוע מכך- הוא יבהל ויעזוב מיד את האתר...

מומלץ לנסות ולחפש תוכן שמתאים לקידום אתרים אבל עם מחשבה שמכילה את המרת הלקוחות הפוטנציאלים ללקוחות בפועל.
אני יודע שהמשפט הזה היה "קצת" מורכב אבל הרעיון הוא לשלב גם קידום אתרים וגם תוכן שיווקי שיגרום ללקוח בכל זאת לחשוב בצורה רצינית לרכוש ממך את השירותים/מוצרים שלך.

אז מה עושים?
עבודה עבודה ועוד הרבה עבודה.
עוברים על כל העמודים שחשופים לכניסת גולשים ממנועי חיפוש ובודקים אותם אחד אחד.
בעזרת גוגל אנליטיקס ניתן לראות מהם הדפים הנצפים ביותר, מהם דפי הנטישה הגבוהים ביותר.
הנתונים הללו כמעט ובוודאות יפתיעו אתכם.
בדקו את העמודים שאליהם נכנסו מרבית הגולשים, ותנו לנתונים האמיתיים "לדבר".
מה אפשר לעשות כדי לתקן את זה?
הרבה דברים:
מה עם להוסיף אלמנט של יצירת קשר בכל העמודים?
מה עם להוסיף מוצרים נלווים או מוצרים דומים לאותו עמוד?
האם הניווט לאותו עמוד ולשאר המוצרים באותה קטגוריה קלים לשימוש הגולשים?
האם ההבטחה והמימוש של ההבטחה שלקבל בעמוד הבא בדיוק את מה שהלקוח חיפש- קיימים?

אם כן- הוא יבטח באתר וימשיך לגלוש בו..

אין תגובות: