יום שבת, 9 בפברואר 2013

סרגל הPR של גוגל

מאט כץ - מנהל צוות הספאם של גוגל התחיל להוציא וילוג - בלוג של סרטי וידאו - שהוא מבורך בשל עצמו.
בסרטון הבא עונה מאט על השאלה - מדוע גוגל לא מפסיקים להשתמש בסרגל הPR שלהם.

השאלה היתה:
למה אתם לא מכבים את סרגל  הPR? הוא משמש בעיקר להערכת קישורים שנמכרים מצד לצד? למה אתם מתמשים בסרגל הזה באופן ציבורי?זה נראה שיש לו רלוונטיות נמוכה למעט לספאמרים...
התשובה:
יש הרבה מקדמי אתרים ואנשי חיפוש שכן מסתכלים על הסרגל PR, אבל יש גם הרבה מאוד אנשים אחרים.
מאוד יפתיע אתכם כמות האנשים שמתשמים בסרגל רק כדי לדעת כמה סמכותיות יש לתוצאות החיפוש.
אני יודע שזה נראה חשוד אבל גם קישורי nofollow הם יחסית רק סיפרה אחת באחוזים מתוך הקישורים שיש ברשת.
אנחנו נכנסים לתוך מנהרה ואומרים לעצמנו בערך... או.. אף אחד לא משתמש בסרגל הPR אבל העובדה היא שהרבה מאוד אנשים כן משתמשים בו.
טוויסט מעניין בנושא הוא שדוקא דפדפן כרום (של גוגל) לא כולל פיצר של סרגל PR בילט אין בתוכו, ואקספלורר 10 כפי שהוא מבין, לא מאפשר להטמיע סרגלים או תוספים (add-ins) כפי שמיקרוסופט מכנים אותם.
אז אם E10 יהיה יותר פופלרי, זה יגרום לסרגל הזה של גוגל להיות פחות נפוץ ובמקרה הזה באמת זה מה שיקרה, שהסרגל יהיה פחות נפוץ ובשימוש הגולשים ולכן הסרגל הזה יעלם מעצצמואו שאנחנו נגיע למסקנה שתיחזוק הסרגל הזה אינו שווה את כמות האנשים מול כמות העבודה עליו.

הוא טען כי גוגל ימשיכו לתמוך בסרגל הזה כל עוד אנשים ימשיכו להשתמש בכלי הזה.
עם E10 בכל מקרה, הכתובת היא על הקיר, ולכן הם יעקבו ויבדקו את התמיכה בעתיד - ככל שאנשים ימשיכו להשתמש בו.

אין תגובות: