יום שבת, 23 במרץ 2013

מתי הגיע הזמן לקחת חברת קידום אתרים ולהתייחס לנושא בצורה רצינית??

ה
מנסיום אישי כבל עסק וכמקדם אתרים אני יכול לציין בידיעה מלאה שאין שום בעיה לבעל עסק לדחות שוב ושוב את התחלת המסע בביצוע קמפיין SEO ייעודי לעסק שלו.
גם אם זה אומר שזה יביא לקוחות חדשים וימכור מוצרים/שירותים בצורה משמעותית וישנה באופן מובהק את תזרים המזומנים של העסק.
לא רק שיש ערימה שלמה של ביטויים שונים ומשונים בז'רגון שצריך להבין מהם ומה הם אומרים, מהסוג של קישורים נכנסים, אלגוריתמים של מנועי חיפוש, ואלמנטים שמשפיעים על הדירוג של האתר - שיכולים להיות מפחידים בפני עצמם, אבל עצם המחשבה (יותר נכון העובדה) שמקדמי האתרים מציגים (בצורה אמיתית ורצינית לחלוטין) ללקוחות שלהם את העובדה שאסטרטגיות חיפוש אורגניות הן תהליכים (שזה אומר במילים פשוטות: יקח זמן עד שהם יראו תוצאות אבל לשלם הם ישלמו מהיום הראשון), לוקחים זמן, ומשתנים תמיד ובכל נקודת זמן - גורמות לבעל העסק לשקשק או במקרה הטוב לחשוב שוב אם הוא צריך את כאב הראש הזה...




אין ספק שזה מפחיד ומרתיע.
ומעבר לכל זה, בכלל לא בטוח, שכל עסק צריך ללכת ולשכור יועצי SEO וקופירייטרים כדי לשפר את מיקומו של האתר שלו  במנועי חיפוש.
עם זאת, אם יש לך אתר אינטרנט, (וזה בשלב זה אומר: כולנו או רובנו), זה משהו שכל  בעל עסק צריך לחשוב עליו או לפחות לשקול אותו.

להלן רשימת שיקולים שכדאי להתייחס אליהם:

1. העסק מיקסם את המשאבים השיווקיים שלו
זה לא סוד שיש הרבה דברים בסיסיים שכל בעל אתר יכול לעשות בעצמו או בעזרת אחד מהעובדים היותר טכניים והמוכשרים שלו כדי להגביר את התנועה לאתר שלו, ממדיות החברתיות, רישום עסקים מקומיים (חיפוש לוקלי).
אבל אם העסק כבר מיצה את הכלים לחשיפה הללו בחינם והתנועה עדיין לא מגיעה לאתר, זה יכול להיות בדיוק הזמן להוסיף ממד נוסף לאסטרטגיה המקוונת של העסק שלך.

2. עסק רחב וכללי מול עסק צר ומוגבל
אם העסק שבו הוא פועל הוא הוא נישתי או מבוסס על תחום גיאוגרפי, אותו עסק נוטה להתאים פחות לקידום אתרים בהשוואה לעסקים המציעים מגוון רחב יותר של שירותים ומוצרים.
זה לא כלל מוחלט וסופי, אבל אם רק ביטוי חיפוש אחד או שתיים יכולות לתאר את העסק, מדובר בארגון שאינו מועמד אידיאלי לחיפוש אורגני.

עם זאת, אם אתה עסק המציע מגוון של מוצרים או שירותים, קידום אתרים הוא החבר השיווקי הכי טוב שלך.
צריך לזכור שישנם כלים רבים ברשת בחינם, כדי לבדוק, לחפש ולקבוע מה המשתמשים מחפשים כדי למצוא את העסק שלך, ולהשתמש בהם.

3. העסק מסתמך על אתר האינטרנט להפניות ו/או מכירות.
זה די מובן מאליו.
אם העסק שלך מוכר דרך אתר האינטרנט שלו או משתמש ברשת כדי לאסוף לידים למכירות,קידום בתוצאות החיפוש האורגני ייצרו עבורך את הערך הרב ביותר בהמשך הדרך.
מצד שני חשוב לציין שלמרות שזה יכול לקחת זמן: שיפור דירוג האתר בתוצאות החיפוש כתוצאה מקמפיין SEO מוצלח - יפיק תוצאות עסקיות יפות, קבועות לאורך זמן.

4. כבר יש לך בלוג.
אם העסק שלך מייצר תוכן מעולה, מגיע לו שיהיה אפשר למצוא אותו בתוצאות החיפוש במיקומים גבוהים.
בלוג - כשהוא מותאם כראוי - יכול להיות דרך מצוינת לבנות תנועת גולשים מתמדת, לעודד אחרים לקשר לתוכן שלך ולהעלות את מילות המפתח למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש עם האתר שלך.
להיות בעלים של בלוג הוא כבר צעד ענק. שווה, אם כבר, להפוך אותו למקור לרווח על ידי השקעה באסטרטגיית חיפוש לגיטימית.

5. אתה מתחיל להיות רציני ומבין שהעיקר הוא התוכן, לא רק בתנועת גולשים.
וודאי, תנועת גולשים לאתר של העסק היא אחד מהיעדים המוחלטים בקידום אתרים, אבל זה לא הדבר הסופי.
אסטרטגיית חיפוש אורגנית יעילה תדרוש תוכן איכותי - מהסוג שהקוראים רוצים לפרסם ולשתף.
גוגל ומנועי החיפוש הגדולים האחרים נוקטים באמצעים כדי לתגמל את התוכן רלוונטי הטוב באמת על ידי בדיקות שונות שהם עורכים כגון מי האדם שכתב את החומר ואיך זה משותף על ידי הגולשים (הכוונה לקישורים ולחיצות על Share לאותם מאמרים).

זה אומר כמה דברים לעסקים.
הראשון הוא שיש להשקיע את המשאבים הדרושים ליצירת תוכן איכותי בצורה אמיתית ומסורה.
שנית, קידום אתרים באמצעות אסטרטגיות חיפוש דורשות את הסבלנות להתחייב לטווח ארוך.
מאמצי SEO לא ישתלמו בן לילה, אבל מדובר בכמה דברים חיוניים בעסק (ובחיים) שכדאי לעשות בכל זאת.

התוצאות של מאמצי הקידום נצברים לאורך זמן ואם הם מבוצעים בצור המקצועית הם נוטים להיות קבועים ויציבים.
דירוג חיפוש גבוה ימשיך להיות משתלם במשך חודשים ואף שנים, באמצעות תנועת הגולשים, הפניות ומכירות שיכולים להכנס דרך האתר.
אבל העסק צריך להיות מוכן לעבודה  כדי שזה יקרה.


אין תגובות: