יום חמישי, 7 במרץ 2013

מיקום סרטים ומדיות שונות באתר אינטרנט

פנתה אלי לקוחה שלי ושאלה אותי שאלה מעניינת:
מה עדיף במונחים של קידום?
לבנות באתר עמוד מדיה ובו לרכז את כל הסרטונים או לפזר את הסרטונים בעמודים השונים?
וזו שאלה שחזרה על עצמה לאחרונה כמה פעמים - בשל חדירת עניין הסרטונים לאתרים.

במונחים של מנועי חיפוש לסרטים יש כמה נקודות שצריך להתייחס אליהן:
1. ההנחה ש
סרטון = 1000 תמונות.
תמונה = 1000 מילים.
לוקחת פה ובגדול.
תחשבו על עצמכם. מה אתם מעדיפים? לקרוא משהו משעמם? לדוגמה אוריינטציה לעבודה חדשה? או לראות סרטון שילמד אתכם את אותם הדברים בדיוק אבת על ידי שחקנים שיציגו את העניין בצורה הרבה יותר מעניינת?
(עם כל הכבוד לטקסטים - גם להם יש גבולות ברורים...)
 
2. מנועי חיפוש בודקים את זמן השהיה באתר.
סרטון טוב יגרום לגולשים להשאר זמן רב יותר באתר - הרבה יותר מכל תמונה.
ובמונחים של קידום- מדובר בפרמטר חשוב מאוד.
מנועי חיפוש מעדיפים בהגדרה אתרים שהגולשים בהם נמצאים בהם 10 דקות על פני אתרים בהם הגולשים נמצאים בהם 30 שניות.

3. משקל הסרטונים וההכבדה על השרת.
בעניין הזה יש שתי תשובות מיידיות:
שרתי ווב לא מתמחים בניהול וידאו. ולכן מומלץ להעלות את הסרטונים לאתרים המתמחים בכך - אתרים מסוגם של יוטיוב (youtube) וvimeo.
מעבר לכך - האתרים הללו משמשים כרשתות חברתיות ובהחלט מביאים קהל גולשים לאתר.

 
ונחזור לשאלתה של אותה לקוחה... ההצעה/תשובה שלי היתה כפולה: 
גם וגם!!
1. בכל עמוד רלוונטי- להכניס את הסרט הרלוונטי.
זה יגרום לאותם גולשים שמתעניינים בנושא- להשאר באותו עמוד ספציפי יותר זמן.
ואם יש לך באותו עמוד פירורי לחם- למשל- זה יחזק את העמוד וכתוצאה מכך גם את שאר העמודים שנמצאים מעליו בהיררכיה.
2. לייצר עמוד מדיה שבו ירוכזו כל הסרטונים.
גולש שמצא סרטון שמצא חן בעיניו - ירצה לראות (אולי) סרטים נוספים באותו נושא.
אין שום סיבה בעולם שנשלח אותו לחפש ברחבי האתר את שאר הסרטונים.
המטרה שלנו היא להקל על הגולש ולא לגרום לו להתייאש ולנטוש את האתר.
(במובן הזה- אם הוא יתחיל להכנס לעמודים ולחפש סרטונים ולא ימצא את מבוקשו - אותם עמודים יסבלו משיעור נטישה גבוה - וגם זה אלמנט שאנחנו מעוניינים להמנע ממנו).
 


אין תגובות: