יום שבת, 21 בספטמבר 2013

בלוגים עסקיים: טיפים לקידום במנועי חיפוש

איך לא לבזבז את זמנך היקר ואת זמנם של הקוראים בעת כתיבת בלוג לעסק שלך?
בלוג הוא דרך מצויינת להציב את מנועי החיפוש בצד שלך על ידי כתיבת נכונה של בלוג נכון, ומנועי החיפוש ידרגו אותך גבוה בראש התוצאות בכל פעם שגולש או לקוח פוטנציאלי מחפש את התחום שלך.
לרוב כשאנשים חושבים על קידום אתרים הם חושבים על שיפור התוכן של האתר שלהם עבור מנועי חיפוש רובוטיים.
הם מנסים "לפגוע בול" באמצע בין האיזון של להיות ידידותיים למנועי חיפוש מול הידידותיות לגולשים.
אבל האמת היא שמנועי החיפוש מחפשים מה שטוב לגולשים בלבד.
הגולשים באינטרנט הם הלקוחות שלהם בדיוק כמו שהם הלקוחות שלכם.
וגם הם רוצים לרצות אותם.
ולכן כשאתה חושב על קידום אתרים או אופטימיציה למנועי חיפוש- חשוב על הלקוחות שלך, על איך הם רוצים לראות את התכנים באתר שלך, ומה הם מצפים למצוא באתר שלך.
אם תעשה את זה בצורה טובה, גם מנועי חיפוש יעשו את זה בדיוק באותה צורה.

1. מילות חיפוש
חשוב בצורה פשוטה על מה אתה הולך לכתוב והשתמש בביטויים בצורה ברורה ומפורשת בכותרות ובפסקה הראשונה (1-2 שורות ראשונות), וגם בהמשך.
שמור על הוקראים שלך כל הזמן בתודעה שלך.
מה הם מחפשים?
מה הם רוצים למצוא?
אם אתה (במקרה, ממש במקרה...) רופא שיניים במודיעין, שמתעסק בשיקום פה, שתלים דנטליים ובישור שיניים, הביטויים "רופא שיניים", "מודיעין", "שיקום פה", "שתלים דנטליים", "ישור שיניים" או "רופא שיניים במודיעין" חייביים להופיע שם.
ולא סתם אלא בשילובים שונים ובכמה פעמים.




2. קישורים
קישורים הם חלק חשוב במה שמנועי חיפוש מחפשים והם גם מצויינים לגולשים.
קישורים לתוכן שכתבת בעבר יכול לייצר חווית משתמש טובה יותר ולהשאיר את הגולש באתר זמן רב יותר.
קישורים חיצוניים לאתרים אחרים יגרמו לגולשים לחשוב שאתה מנסה לעזור להם למצוא את התוכן הנכון ביותר עבורם.
וגם שאתה נמצא ושולט בתחום מבחינת המידע שנמצא באינטרנט.
חשוב למקם את הקישור על הביטויים הנכונים שמהם אתה מקשר.
לדוגמה הנה פוסט על כמה זמן להשקיע בקידום אתרים.
ברור איך זה עובד? הקישור הוא על הביטויים שמתארים את הפוסט.

3. קישורים נכנסים
קישורים נכנסים הם "סופר חשובים" לקידום במנועי חיפוש.
הם מראים שאנשים אחרים וארגונים וחברותאחרות מאמינים בתוכן שאתה מציג בבלוג שלך ומסמנים אותו כתוכן חדש מקורי לא מותעק ושיש בו ערך רב לגולשים.
הם עושים את זה דרך הכנסת קישור לבלוג שלך.
זה חשוב מאוד כשאתירם שיש בהם תנועת גולשים רבה מקשרים אליך.
יש גם חשיבות לסוג האתרים- אם מדובר באתרים ממשלתיים או של ארגונים (ORG) - אלו אתרים שיש להם חשיבות מיוחדת.
כשיש לך קשר לאתר מהסוג הזה- בקש מהם להכניס לאתר שלך קישור גם אם זה בתמורה להחלפת קישורים.
הסבר להם את החשיבות לשני הצדדים של תמיכה בקישוריות לשני האתרים.

4. תמונות
רוב מנועי החיפוש החשובים (בוא נקרא לילד בשמו המפורש: גוגל), מאנדקסים תמונות באינדקס נפרד.
ולכן כשאתה מכניס תמונות- תחשוב על "ידידותיות" למנוע החיפוש.
תן שם לתמונה, תן לה תיאור אמיתי ולעניין, זה יגרום לגולשים להבין על מה מדובר ויהפוך את הפוסט לחזק יותר מבחינת קידום האתרים.

5. הפוך למקצוען באמת
כשאתה מייצר תכון רב סביב אותו נושא, מנועי חיפוש וגולשים שקוראים את התוכן הזה יחשבו- הנה מקצוען בתחום.
זה מצויין מבחינת קידום של מנועי חיפוש.
וכן חשוב להכניס תכנים ולקשר אותם ממקום למקום.

6.  היה עדכני
להיות עדכני ורלוונטי כל הזמן זה עניין קריטי למנועי חיפוש.
שמור על תהוכן שלך עדכני ככל הניתן, ואם אתה יכול הטמע אלמנט שיתעדכן על בסיס קבוע כמו טווייטר, או מרכיב חדשות שירוץ באתר ויתן את האפקט של העידכונים.

7. ההסטוריה חוזרת (ובגדול)
ההסטוריה של מה שכתבת בעבר חשובה לא פחות מהחומרים החדשים שאתה מכניס לבלוג כל הזמן.
שמור על התוכן בארכיון מסודר וקשר למאמרים/פוסטים ישנים שלך כל הזמן.
במיוחד אלה שקיבלו תנועת גולשים רבים
כמו בעולם העיסקי גם באינטרנט, הזמן שחולף מבסס את המוניטין שלך.

8. קח אחריות
היה מי שאתה אומר שאתה כזה. (מבלבל קצת?נכון...)
קשר את הגולשים לעמודים איכותיים, חיצוניים ופנימיים.
חשוב להיות מדוייק בקישוריות ובמידע שאתה משדר להם.
ולכן חשוב להשתמש בשפה תקנית ונכונה וללא שגיאות כתיב.
זה באמת משמעותי ורציני.

9. שתף וחלוק ככל האפשר
הסיבה שתכנים מועברים על ידי מדיות חברתיות מציגות את חשיבות העניין.
זה בא לידי ביטוי גם במנועי החיפוש...
אם התוכן שלך גורם לגולשים שלך השראה וחוויה מדהימה- הם יחלקו את זה עם החברים שלהם. ואז כולם מרוויחים.
ולכן אל תשכח לחלוק את זה עם חשבון הצדיה החברתית האישית שלך.
הפצה ויראלית צריכה להתחיל איפשהו...

10. תן לגוגל לעזור לך
Google Trends הוא כלי מצויין לבדיקת מה הולך ומה טרנדי.
זה גם כלי מצויין לבחון ביטוי חיפוש.
שימוש בכלי הזה יגרום לך לחשוב כמו גולש.
אבל אסור לך לייצר תכנים בצורה מוחלטת לטרנדים של חיפוש.
לקבל קרדיט על תכנים חדשים - יותר חשוב בטווח הארוך מאשר הצלחות קצרות טווח.
אתה רוצה שהגולשים יחזרו אליך שוב ושוה.

אין תגובות: