יום חמישי, 17 באוגוסט 2017

10 טיפים לקידום מסמכי PDF חלק א'.

בעבר היתה גישה שטענה שגוגל לא יכולים לאנדקס פורמטים שאינם HTML.

ב2011 הודיעו גוגל שהם יכולים לעשות את זה בצורה מפורשת.
“Google first started indexing PDF files in 2001 and currently has hundreds of millions of PDF files indexed.”

וזה כבר פתח הזדמנויות אחרות וחדשות.
יותר מזה, הם הכניסו תג מיוחד כדי שנדע שמדובר בקובץ מסוג PDF- ראו דוגמה להלן:



מצד שני, הפרוטוקולים לאופטימיזציה למסמכים האלה נותרה ללא שינוי.
ולכן חייבים להתחיל להתייחס לנושא הזה ברצינות כיון שמדובר במשאב לא מנוצל וחבל שהוא לא ימומש כדי לסייע לארגון לקדם את עצמו במנועי חיפוש.
להלן 10 טיפים שיכולים להביא לאתר שלך תנועת גולשים ממסמכי PDF:

1. בחרו את השם הנכון למסמך 
זה השלב הראשון בהפיכת המסמך לנראה במנועי חיפוש.
זה אמנם נראה מאוד פשוט אבל, לרוב, אנשים משתמשים בשם האוטומטי שהתוכנה או המערכת השתמשה בה.
פקטורים שגוגל בוחן כדי להבין את התוכן של המסמך יכול להגיע קודם כל משם המסמך.
ולכן אם מייחסים למסמך חשיבות מבחינת הקידום שלו, חשוב להשתמש בביטויים רלוונטיים ומשמעותיים לתוכן שלו, להכניס אותם עם אות גדולה (באנגלית) עם הפרדה של מקפים.
לפני שקובעים מהם הביטויי כדאי לעשות מחקר מילים כדי לראות מהם אותם ביטויים חשובים או מקודמים.

2. הכניסו קישור למסמך מתוך האינטרנט.
קשה להכניס אינדוקס למסמך מתוך קישור פנימי. בעיקר בגלל המבנה של רוב האתרים. ולכן רוב המסמכים האלה שאפשר להגיד שהם "נכסים אינטרנטיים רבי ערך"  (high-value assets)  שכוללים לרוב סקרים ונתונים חשובים מדו"חות, מסיימים את חייהם "במעמקי האתר" - ולא בטוח שגוגל בכלל מאנדקס אותם.
כיוון שמדובר במסמכים חשובים מאוד מבחינת הערך שלהם לקידום, ובגלל המבנה של האתר - הם לא נחשבים לעמוד מוצר או עמוד מרכזי אחר-ולעיתים מסיימים את חייהם כעמודים "יתומים", ולכן לכן מומלץ להכניס קישור, וזה יתן לגוגל סוג של סימן שמדובר בעמוד שיש לו חשיבות מבחינתכם ושצריך לסרוק אותו, ואפילו לדרג אותו.
למרות הירידה בחשיבות של פקטור הדירוג, אופטימיזציה לקטעי טקסט, שמכוונים לחלקים פנימיים של המסמכים הללו יכולה גם היא לעזור.

3. לקשר למקורות חיצוניים
מדובר בתוכן שנמצא באתר שלך (תמיד מומלץ לקשר לתארים חיצוניים שיש להם תוכן רלוונטי וחשוב לגולשים שלך).
ביצירת קישורים מתוך מסמכי הPDF לעמודים באתר שלך, אפשר להגביר את חשיבות שמנועי החיפוש נותנים לחלקים שונים באתר שלך.
עוד יתרון שמגיע עם השימוש במסמכי PDF היא שלהרבה אתרים אין שום בעיה לקשר אליהם ישירות. וזה נובע בגלל היום של המסמכים הללו - מידע קבוע ולא משנה.
אם קישרתם מהעמודים האלה לעמודים חחשובים באתר שלהם- - תוכלו רק להרוויח מכך שאחרים מקשרים לעמודים הללו.

תוכלו להרוויח גם דירוג וגם חשיבות מהעמודים הללו לאתר שלכם.

4. הוסיפו כותרת יחודית ואופטימלית
זה אחד מהכלים היסודיים ביתר בSEO.אבל לרוב נשכח ונעלם כשמדובר במסמכי PDF.
הכותרת למסמך PDF, יכולה להיקבע בDocument Properties.
מנועי חיפוש ישתמשו בתגיות בדיוק כמו ב HTML, ולכן זה יהיה הטקסט שהגולשים רואים בעמודי החיפוש.
חשוב לחשוב בצורה זהירה על הביטויים שאתם רצים להיות מדורגים בהם.בכל אופן- רוב מסמכי הPDF מתאימים לביטויי חיפוש ארוכי זנב (long-tail).
שימוש בביטויים "רחבים"  (broad) לרוב לא יביאו תוצאות טובות.

5. "תפרו" תוכן עבור מסמכי PDF לתצורה רספונסיבית (התאמה לכל המסכים- מובייל וטאבלטים)
הנושא הזה רלוונטי לכל התחום של שיווק דיגיטלי.
ולכן זה לא מפתיע שזה מופיע גם פה.

באופן טבעי, המסמכים הללו ארוכים מאוד וכללים תכנים איכותיים וחשובים אבל בגלל הדינמיקה של מסכים קטנים כמו בסמארטפונים - חייבים להתייחס לעניין הזה.
יש כמה שינויים פשוטים, שיכולים לפשט את העניין הזה.

אין תגובות: