יום שלישי, 22 באוגוסט 2017

10 טיפים לקידום מסמכי PDF - חלק ב'.

6. דחס תמונות - כשאפשר.
מהירות העלאת תמונות היא פקטור חשוב לכל אתר באינטרנט. אבל זה הופך להיות הרבה יותר מאתגר כשמדובר בקבצי PDF כבדים.
אחרי שהשקעתם כל כך הרבה משאבים ביצירת תוכן כל כך חשוב ומושקע, אתם לא רוצים שדווקא העלאת התמונות תתקע את התהליך אצל הגולש בגלל גרפים או תמונות כבדות.
יש כלים מהסוג של JPEGmini או Soda PDF שיכולים לסייע בנושא. כל זה מבלי לאבד מהאיכות האסתטית של התמונות או המסמך.


7. שבור/חתוך תוכן בעזרת כותרות משנה
קבצי PDF יכולים להיות עמוקים ומשמעותיים מבחינת התוכן שלהם.
אבל לצערנו, לאנשים אין תמיד את כל הסבלנות והריכוז לקרוא אם מההתחלה עד הסוף.
על ידי שימוש בתת כותרות וכותרות משנה, תוכלו לתת לגולשים שלכם שרק סורקים את המסמך להגיע למקומות שהם ממש רוצים לקרוא.
באופן כללי, ההמלצה הזו נכונה לכל המכשירים אבל זה ממש קריטי למכשירים ניידים.

ככלל אצבע, מומלץ לא להכיל יותר מ4-3 משפטים תחת כל כותרת.

8. השתמש בטקסט נקי.
אחת הסיבות למיתוס של אי אינדוקס מסמכי PDF בגוגל היתה בשל השימוש הרב במסמכים מבוססי תמונות.
בשבילנו הם נראים כמו טקסט, אבל למנועי חיפוש הם נראים כמו תמונות עם מילים עליהם.
זה עדיין לא מספיק להסביר למה גוגל לא אינדקס את המסמכים הללו, אבל יכול לתת לנו הבנה טובה יותר מה לעשות כדי שגוגל יאנדקסו את המסמכים האלה בוודאות.

אמנם מנועי חיפוש מצליחים "לקרוא" תמונות טוב יותר אבל טקסט תמיד יהיה בעדיפות גבוהה יותר.

הרבה כלים פשוטים כמו למשל של ADOBE יספקו לכם את ההמרה הנדרשת.
יש דרך פשוטה מאוד לבדוק את זה, אם אתם יכולים להעתיק את הטקסט מתוך המסמך, זה יותר טקסט מתמונה....

9. תפסו יתרון טקטי בעזרת טקסט אלטרנטיבי
זה עוד כלי מורכב של אופטימיזציה לקידום אתרים.
לא כולם יודעים שניתן להכניס טקסט אלטרנטיבי על תמונה- למקרה שהיא לא עולה מכל סיבה שלא תהיה.
וזה נכון בדיוק מאותה סיבה לPDF.
הדרך הנכונה לעשות את זה משתנה ותלויה בתוכנה שאתם משתמשים בה, ליצירת קובץ הPDF, אבל אפשר למצוא מדריך שלם פה
https://www.w3.org/TR/WCAG20-TECHS/PDF1.html

חישבו על זה כעל דרך נוספת לספק לגוגל סימנים חיוניים אודות הטקסט שכתוב במסמך שלכם, ואמצעי נוסף לדרג באמצעות חיפוש תמונות.
מסמכי PDF אינם הכלי הראשון במעלה לתוצאות חיפוש, אבל תמונות יכולות לספק את הגולשים בצור הלא רעה בכלל - ואתם תהנו מזה...

10. עקבו אחר התוצאות
בראיה של SEO, הכנסה של קבצי PDF לאתר האינטרנט של הארגון, התוצרים של כל התהליכים הללו, צריכים להביא אפקט שונה מהכנסת עמודי HTML רגילים לאתר. כמו למשל עמוד מוצר או שירות חדש.
ולכן גם המדידה של התהליכים הללו דורשים סוג מדידה אחר.
אפשר לשקול מדידת הורדות של מסמך PDF -כאלמנט מדידה. או כמיקרו המרה.
אפשר להוסיך את זה כמטרה בגוגל אנליטיקס (GOAL), ככה שתוכלו לראות כמה אנשים הורידו את המסמך, 
אפשר גם לבדוק את המסלול שהגולשים עושים באתר עד שהם מגיעים להורדת המסמך וככה לשלוט עטצר בדרכי השיווק שלהם.

בהצלחה








אין תגובות: