יום רביעי, 30 באוגוסט 2017

5 טכניקות להתמודד נכון עם משבר בניהול המוניטין של הארגון

כשקורה משבר בארגון, רוב הגולשים פונים לקבל מידע מגוגל על הארגון או על המשבר עצמו.
מצד שני, אנחנו כאנשי קשר לתקשורת ולקהל הגולשים, ממש לא רוצים לקבל כותרות שליליות, וביקורות שליליות של לקוחות על המוצרים או השירותים של הארגון שאותו אנחנו משווקים.
הכותרות והביקורות הללו עלולים להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל, ואז... אני לא רוצה להמשיך- כולם יודעים מה התוצאה.

ולכן, SEO אופטימיזציה לקידום אתרים צריכה להיות חלק אינטגרלי ומיידי כשמפתחים קמפיין לניהול משבר.

יש משהו שבעלי אתרים ועסקים קטנים נתקלים בו מידי פעם.
ניהול ביקורות לקוחות, שיכולים להשפיע על דירוג האתר באתרים מהסוג של YELP.
כמו גם על תוצאות בSIRI או על APPLE מפות.

להלן מספר טכניקת שיכולות לסייע לתקן מוניטין ברשת 

1. הציבו את המשתמש בראש
ביקורות של גולשים תמיד צריכות להיות בראש.
ומכוונות למשתמשים הפועלים ברשתות החברתיות, כי הם משמשים כהוכחה הטובה ביותר שעסקים מכוונים לקבל מוניטין ממשתמשי רשתות חברתיות.
יש חשיבות גדולה מאוד ליצירת תוכן עם המשתמש כשהוא נמצא בראש מעייניו של יוצר התוכן.
כלומר שכותב או מייצר התוכן יפנה ישירות ועבור הגולש.
וזה בניגוד למה שנקרא כתיבה למנועי חיפוש.

2. כתיבה של תוכן חדש כדי להסתיר תוכן שלילי בתוצאות החיפוש.
מודעות, עמודי נחיה, ערומים של מדיה חברתית סמאונדקסים על בסיס קבע, בלוגים, סרטונים, יחסי ציבור שהוכנו עם אופטימיזציה, כולם מתאימים לשינוי הנראטיב שאתם רוצים להשפיע עליו.
הכוונה היא שצריך להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותכם כדי לחשוף את הציבור למה שאתם רוצים ולא מה שהמתחרים שלכם רוצים להציג בהם- שזה בדרך כלל על דרך השלילה.



3. השתמשו בקישורים ישירים בשורות הטקסט הראשונות של המסרים של יחסי הציבור שלכם.
לקשר ישירות לעמודי נחיתה שממקדים במה שאתם רוצים לשדר ולמסרים שאתם רוצים להעביר ולא לעמוד השער של הארגון. (כדי לקבל דירוג טוב יותר בטווח הקצר).
מומלץ בכלל לבנות אתר קטן- או עמוד נחיתה,  עם תוכן ספציפי למשבר ספציפי, (כמו מידע על פרסום מצב של החזרת מוצר פגום).
יש בזה הרבה הגיון:
אתם לא רוצים שבאתר הרשמי של הארגון יופיע לאורך זמן כל הסיפור הזה. ולכן כשהמשבר יסתיים פשוט תוכלו להוריד את המיני סייט הזה וככה המוניטין שלכם הכי פחות יפגע.
בנוסף, להתחיל לכוון את הגולשים לעמוד פנימי באתר הראשי של הארגון עלול לגרום להם להתבחבש באתר, ולגרום לאתר לקבל דירוג שלילי בגוגל.
אתם ממש לא רוצים את זה.

4. התמודדו עם כל התגובות של הגולשים- הטובות והרעות
יש אימרה שלקוח שלילי אחד עשה הרבה יותר רעש מ10 לקוחות מרוצים. הלקוח שחווה שירות או מוצר רע, יכתוב על זה באינטרנט תחת כל עץ רענן או אתר אינטרנט שיאפשר לו.
ובאמת אנו רואים הרבה עסקים שמתמודדים עם ביקורות שליליות אבל מייחסים פחות חשיבות לתגובות טובות וזו טעות- אם מישהו כותב שהוא התרשם לטובה מהמוצר שלכם או מהשירות שלכם- חשוב לתת לו הרגשה שהוא חשוב כלקוח גם אם אין לי משהו שלילי להגיד עליכם...
ביננו? זה אפילו הרבה יותר חשוב.  (אלא מה?)
זה ישפר את המחוייבות של הלקוחות שלנו למוצרים או שירותים נוספים בעתיד.

5. קבעו סדר דחיפות ופראיורטיזציה
מומלץ לפרסם את סיפור הקמת העסק או המטרות שגרמו מלהמת הארגון - זה באופן כללי מתחבר לגולשים.

ושיהיה בהצלחה


אין תגובות: